nieuws uit de Mad Max stal

Afgelopen maanden is de trekker uit elkaar geweest.

Er is van de gelegenheid gebruik gemaakt om een andere nokkenas te plaatsen

Eveneens is een vers setje cilinderkoppen klaargemaakt en gemonteerd met een ander flowpatroon en andere bougies.

 

We zijn erg benieuwd of deze veranderingen een positief resultaat geven.

 

Eveneens is de aandrijving van de methanolpomp veranderd en ook de turbo set up is  aangepast/veranderd.

 

Sinds zondag staat de trekker terug op Puller 2000 banden.

 

Wij waren trouwens de allereersten in Europa die in de 2.5 ton met Puller 2000 reden , nota bene met een diesel.

Deze banden waren echter nieuw en te stug voor de 2.5 ton.

Eveneens was er steeds een gevecht tegen de kilo’s en de weegbrug.

Daarom werd vorig jaar beslist om het te gaan proberen met het nieuwe type band van Firestone de SAT 12 ply

Deze gaven een goed resultaat , maar toch werd na verbouw van de trekker en winst van 200 kg gewicht, beslist om terug te keren naar de eerste liefde de “puller 2000”

We hebben er nu een set opzitten die dienst deden op een 3.5/4.5 ton trekker welke de banden goed soepel gereden heeft.

 

We hopen dat al deze vernieuwingen een positief resultaat gaan hebben op de prestaties van de machine komend seizoen.

 

De bus is er ook helemaal klaar voor om de kilometers te vreten die de wedstrijden met zich meebrengen.

Door onze sponsor "Kreas"  is de bus opnieuw prachtig beletterd en ook ons logo heeft een prachtige metamorfose ondergaan.

 

Eveneens is ook onze nieuwste sponsor "Meganck-Collewaert" uit Lokeren uitgebreid op de bus aanwezig.

In een vorig verslag konden jullie lezen dat de bus in "Porsche diesel " rood RAL 3002 kwam en dat dit ook nog een achterliggende reden had.

De achterliggende reden was dat de bedrijfskleuren van de Firma "Meganck-Collewaert" ook RAL 3002 zijn. Van een dubbeltje gesproken.

Verder willen wij ook nog een nieuwe sponsor verwelkomen zijnde "Elektriciteitswerken Kristof D'Haese" uit lede.

Ook willen wij onze andere sponsoren niet aan uw aandacht weerhouden.

Het olieconcern "Petronas"

De ruim-en ontstoppingsdienst "Clean service" uit Heldergem

Het vleesverwerkingsbedrijf "Delafresh" uit Brussel

Ook het revisie- en constructiebedrijf "Paul Liefooghe" mag zeker niet vergeten worden.

 

Zonder de steun van deze bedrijven was het pullen een stuk zwaarder zoniet onmogelijk.Dank aan allen daarvoor.

 

Al bij al toch weer een drukke winter geweest voor ons kleine teampje.