2011/07/26 - Gulpen

Na 2 weken “rust” hadden we zondag afspraak in Gulpen.
De weersvoorspellingen waren niet van de beste maar zaterdagavond besloten we toch koers te zetten naar Gulpen.
Na 2 uur doortrappen kwamen we aan bij het terrein dat er na de afgelopen dagen nog prima uitzag.
Na een ganse nacht regen was het zondagmorgen toch droog geworden.
De trekker gelost en laten warmlopen , noodstoptest en we waren klaar voor de strijd.
Deze zou echter van korte duur zijn.
Na het optoeren kwam de trekker prima op snelheid. Eens de voorwielen de aarde hadden los gelaten klonk een knoert van een knal met een 3 meter hoge vuurbal op de uitlaat.
De motor sloeg meteen af en het enige wat nog liep waren de inlaatwielen van de bovenste turbo’s.
Wat nu?? Turbo??
De trekker naar de bus en de datalogger uitlezen was het enige wat we momenteel konden doen.
Geen abnormaliteiten te bespeuren in de data.
Nog even de klasse afkijken en genieten van de pro stocks en daarna naar huis.
Maandag hebben Tessy en Arne de trekker gedemonteerd en s’avonds kon het onderzoek beginnen.
De turbo’s werden eerst nagezien omdat dit het meest voor de hand lag ,maar niks op aan te merken.
Intussen werd de verdelerkap van de ontsteking losgemaakt en daar lag de dader te zonnen.
De rotor was gebroken.
Nochtans was dit exemplaar ,zoals elk jaar ,voor Zwolle vernieuwd .En om te zeggen, zoveel had hij dit jaar nog niet geleden .
Wel goed dat we een duidelijke dader hebben.
Zaterdag gaan we de trekker testen zodat we klaar zijn voor de volgende wedstrijd.
Hopelijk nu eens zonder kleine akkefietjes.