2010/07/19 - Montfoort & Silly

Eindelijk na een zware winter en een slecht seizoensbegin nog een update.
Tijdens de eerste wedstrijd van dit jaar te Zwolle ging er bij ons een zuiger stuk.
Na de klapper van Rocket Science werd besloten dat we beiden iets moesten veranderen om de betrouwbaarheid van de machines te verbeteren.
Er werden nieuwe drijfstangen en nieuwe zuigers gemaakt.
Op de eerste buitenwedstrijd in Didam verspeelde Jack terug een motor door toedoen van de nieuwe inboedel van de motor.
Bij ons ging er een klep kapot met als gevolg een splinternieuwe cilinderkop 3 splinternieuwe cilinderbussen en 2 zuigers en de onderste turbo naar de vaantjes.PFFFF
Opnieuw hadden we geen data verzameld.
In Montfoort was alles hersteld , en toen het aan ons was ging het goed mis. Bij het wegrijden blies de motor zichzelf op, opnieuw door de nieuwe inboedel.
Dit was Daf nr 2 die naar de bliksem was.
Schijnbaar is de zo goed bedoelde verbetering een serieuze achteruitgang.
Wat nu????
Na Montfoort besloten we de trekker opnieuw op te bouwen met originele Daf onderdelen en zo het seizoen te volbrengen.
Voor ons werd de eerste wedstrijd het Belgische Silly.
De trekker was blijkbaar goed hersteld en afgesteld want in de 2.5 ton ging hij als de brandweer tot de afscherming van de prise as begon mee te draaien. Het gas werd echter 80 cm te vroeg dicht gedaan.
Op zich geen probleem want we hadden toch geen finale gereden zelfs niet bij Full Pull daar we eerst de boel wilden nakijken.
Het nazicht bleek positief en hij werd in de 3.5 ton nog eens de sporen gegeven.Een 5 de plaats was voor ons en met een startgewicht van 1000 kg minder als de rest is dit niet verkeerd.
Eenmaal thuis werd hij geinspecteerd en onderhouden zodat we afgelopen zondag in het Nederlandse Gulpen konden aantreden.
In de 2.5 ton was het optoeren en vertrekken prima maar bij een 10 tal meter begon de motor te sputteren.
Oorzaak was een kapotte bougie op de 2 de cilinder. Resultaat was een afstand van 71 meter op zich niet slecht met een klein motortje op 5 cilinders.
Aan de bus werd terug een inspectie gedaan en de kapotte bougie vervangen. Alles ok en op naar de 3.5 ton.
Daar werd een onverwachtte 3 de plaats behaald ondanks een lager startgewicht.
We hebben hem nu terug nagekeken en het ziet er allemaal nog keurig uit.
We maken ons op voor Aagtekerke.
In Aagtekerke nemen we ook de door ons opgebouwde Truck Red Madness mee van de Firma Meganck - Collewaert uit Lokeren.
Deze machine heeft nog maar 1 keer gereden in Erichem.
Toen was de afstelling nog veel te tam.
We doen er nu een schepje bij en proberen het opnieuw in Aagtekerke.
Tot dan