2009/08/17 - Zele

Zaterdag 15 augustus is zoals jaarlijks afspraak voor tractorpulling Zele.

Voor de 2.5 ton moesten wij als 5de aanhaken.

Het optoeren ging goed tot 4OOO toeren maar toen begon de motor te sputteren in de uitlaat.

De start werd afgebroken en opnieuw begonnen maar opnieuw begon hij te sputteren.

Op het eerste gezicht kon niets abnormaals worden vastgesteld en ook de datalogger bracht geen soulaas.

Wij dachten aan een kapotte turbo dus snel naar de bus waar alles gedemonteerd werd. Turbo uiteen, alkoholpomp uiteen maar beiden ok.

Bij nazicht van de verdeler kwamen we erachter dat de rotor los was.

Bij Little Giant konden we een paar boutjes vinden welke we konden aanpassen om de boel te hestellen.

Dan 3.5 ton.

Voor de kar met 2.5 ton en dan na een goede start met een prima balans tot 76 meter.

Wij zijn zeer tevreden met dit resultaat maar nog meer tevreden dat we het probleem op de wedstrijd zelf hebben kunnen oplossen en bewijzen dat er toch potentie in de machine zit.

Zondagmiddag hebben we de trekker helemaal gecontroleerd en ook de aandrijving van de rotor is degelijk hersteld.

Alles terug op tijd gezet en om 16u30 liep hij opnieuw.

Nu is hij afgebouwd en helemaal klaar voor Alphen, de laatste puntenwedstrijd voor het EK.

Naar het EK wordt voor Belgie 1 trekker uit de 2.5 ton uitgestuurd en in Alphen valt de definitieve beslissing.

Tot dan