04/06/2016-Verslag Bernay

Vrijdagmiddag vertrokken we naar het Franse Bernay voor de 2de Eurocupwedstrijd van het seizoen.

Na een uurtje of 5.5 zalig rijden met ons hotel op wielen kwamen we aan op het wedstrijdterrein. Meteen vertelde ons iemand van de organisatie dat ze afgelopen dagen 100 liter water gekregen hadden. Het terrein lag er dan ook drassig bij maar toch had de organisatie zijn  best gedaan om alles en iedereen op zijn plaats te krijgen. Er lag ook op het eerste gezicht een prima baan. Zaterdagmiddag hadden we een lekkere barbeque dank zij onze sponsor DELAFRESH .Na onze buiken te hebben rondgegeten , gingen we naar de rijdersvergadering.

Nadien start van een paar klassen met een paar superstock demo's. Omstreeks 18 uur was het de beurt aan de Light Modified.

Wij moesten als 4de aanhaken.

Trekker gestart en voor de kar.

Na het optoeren de koppeling los en............................ Niks.......... Kar geen millimeter vooruit gekregen en een heel hoog toerental op de datalogger. Bij het dichtgooien van het gas sprong een olieleiding kapot.

Trekker met gang van de baan en meteen in het parc fermee het plaatwerk eraf. Met de hulp van verschillende teams( ik noem geen namen om niemand te vergeten )(Maar toch wil nogmaals alle mensen bedanken.) werd op vrij korte tijd de trekker hersteld.

Na 6 plaatsen was het weer aan ons om aan te haken.

Met een mooie balans en een vet toerental werd de full pull lijn  overschreden. Belgie was in de finale!!!!

Kan je je voorstellen. Blijdschap alom.

Tanken , datalogger uitlezen en een tijdje later de Max zijn gareel weer aan.

Opnieuw een goede run met goed toerental en een prachtbalans. Maar...........

Bij 67 meter een knoert van een backfire ("Ontploffing in de inlaatzone") en de trekker stond stil bij 70 meter.

Nog 3 meter uitbollen in de finale??? We zijn zelf benieuwd wat er was gebeurd als de brommer wel bleef blazen.

Op deze vraag krijgen we hopelijk een antwoord over 14 dagen tijdens het prachtige Powerweeken in Made.

Met een goed gevoel zijn we terug naar huis gereden om de trekker na te zien.

Intussen is de trekker nagezien en proberen we de oorzaak van de backfire te achterhalen.

Alles ziet er goed uit op het eerste gezicht dus over 14 dagen present.

Tot dan.