Toen we met deze trekker(Mad Max stage 2) begonnen waren we de EERSTEN in Europa met een diesel in de 2.5 ton met Puller 2000 banden.Tot op heden heeft ons dit nog niemand nagedaan. Ook met elektronische dieselinspuiting waren we pioniers.
Motor: Daf 1260 (12600 cc) 6 cilinder XF 95 truckmotor
Krukas: Billet 158 mm slag
Cilinderkop: aluminium met bovenliggende nokkenas
Drijfstangen : eigenbouw aluminium
Zuigers: geforceerd aluminium
Brandstofpomp: Watermann Big Bertha
Brandstofverbruik: +- 30 liter alcohol per trek
Alcoholsysteem: VSP
Ontsteking: MSD 8 DUAL COIL (2 bougies per cilinder)
Bougies: NGK
Motorvermogen: standaard 430 Pk. Nu … 3000 pk
Opvoermethode: drie Holset-turbo’s in tweetrapsmontage, vuldruk 7 bar
Maximaal toerental: 5600 toeren per minuut
Wielsnelheid : 125km/uur bij 5000 rpm
Versnellingen: 1 vooruit, 1 achteruit
Bandenset: 30,5/32 FIRESTONE Puller 2000 HP
Velgen : Aluminium gepolijste Mid West velgen offset 9 inch
Kleuren: in afwachting
Koppeling : 11 inch 4 plaats crowerkoppeling aluminium
Achteras: klok zelfbouw Aluminium Daf/Rockwell – met aluminium MAN/Mercedes Planetairen
Rempompen: Mico
Remklauwen :AMD De Hoef Guy
Remschijven: Eigen bouw staal
Datalogger: Eigen bouw OMRON 24 kanaals