Toen we met deze trekker(Mad Max stage 2) begonnen waren we de EERSTEN in Europa met een diesel in de 2.5 ton met Puller 2000 banden.Tot op heden heeft ons dit nog niemand nagedaan. Ook met elektronische dieselinspuiting waren we pioniers.

 

Motor: Daf 1260 (12600 cc) 6 cilinder  XF 95 truckmotor

Krukas: Billet 158 mm slag

Cilinderkop: aluminium met bovenliggende nokkenas

Drijfstangen : eigenbouw aluminium

Zuigers: geforceerd aluminium

Brandstofpomp: Watermann Big Bertha

Brandstofverbruik: +- 30 liter alcohol per trek

Alcoholsysteem: VSP

Ontsteking: MSD 8 DUAL COIL (2 bougies per cilinder)

Bougies: NGK

Motorvermogen: standaard 430 Pk. Nu … 3000 pk

Opvoermethode: drie Holset-turbo’s in tweetrapsmontage, vuldruk 7 bar

Maximaal toerental: 5600 toeren per minuut

Wielsnelheid : 125km/uur bij 5000 rpm

Versnellingen: 1 vooruit, 1 achteruit

Bandenset: 30,5/32  FIRESTONE Puller 2000 HP

Velgen : Aluminium gepolijste Mid West velgen offset 9 inch

Kleuren: in afwachting

Koppeling : 11 inch 4 plaats crowerkoppeling aluminium

Achteras: klok zelfbouw Aluminium Daf/Rockwell – met aluminium MAN/Mercedes Planetairen

Rempompen: Mico

Remklauwen :AMD De Hoef Guy

Remschijven: Eigen bouw staal

Datalogger: Eigen bouw OMRON 24 kanaals